söndag 16 oktober 2011

96 - Projekt och ideér.

Håller ju på med bokmärken just nu. Full fart - letar mönster, målar upp om det behövs och sen broderar och monterar jag.
Men sen har jag också ett framtida projekt som ligger i bakhuvudet och pockar på mig. Jag glömmer alltid att köpa födelsedagskort till folk som fyller år - sen kvittar det vem det är och vilken ålder. Får alltid lika dåligt samvete. I och med att jag broderar väldigt gärna så borde det ju inte vara så svårt att göra egna födelsedagskort. Bara att hitta ett lagom stort motiv och sen köpa såna färdiga kort med "hål" i. Har två motiv och två kort med kuvert som bara väntar på att få monteras ihop och komma till sina ägare - nästan ett halvår försent. Man borde sätta sig och göra de där korten och sen får de ligga där och vänta på att personerna ska fylla år. Ett litet motiv tar ju inga tider att sy ihop om man har material hemma, korten är färdiga så det är ju bara att limma fast väven på pappret. Varför gör man det inte då? *suck* Men jag ska göra det!!
Jag behöver ju inte bara göra en massa bokmärken direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar